måndag 17 oktober 2011

Rufus är en Strandljung



Rufus nakenfis i Vidjaskogen <3

Leone som är Rufus uppfödare beslutade sig i början av oktober 2011 att skriva över Rufus på oss, därmed upphörde foderavtalet och Rufus är numera en 100% Strandljungare även han.

Profilbild på Rufus-nakenfis <3

Beslutet var väldigt omtumlande eftersom vi ju var inställda på ett samarbete med Leone i en sådär 7-8 år ialla fall... så beskedet kom lite plötsligt. Vi är ju oerhört glada och tacksamma, för finare hund går inte att få. (Helt opartisk bedömning av mig ;)) Mer om omständigheterna kring detta står att läsa på Leones blogg; http://drefvikens.blogspot.com/ 

Trattkantareller i Vidjaskogen

Vi får nu med oss Rufus i Vidjaskogen utan att han behöver gå kopplad. För så fort Leone skrivit över honom på oss blev han av med sin vackra (fast toviga... lite småjobbiga...) päls. Nu får han springa lös och busa järnet med Svante utan att pälsarna (eftersom Svante oxo är en nakenfis) blir fulla av barr/löv/jord och annat som skogen har att erbjuda. Rufus har ju en förkärlek för vatten och gegga, så alla pölar och geggiga stigar måste han ju klampa runt i och bubbla i och DET funkar mycket bättre när han har mindre mängd päls. Dessutom så visar det sig när vi är ute på kantarelljakt att Rufus är en riktig liten svamptjuv! Han plundrar våra svampkorgar och springer till och med förbi Fanny och picklar en kantarell ur hennes hink, i farten! Busvovve!!


Härligt sällskap; Rufus, Fanny och Svante
Nu hoppade Rufus upp bakom mig på stolen och trädde in sitt huvud under min arm för att se vad jag gör, och jag tror att han vill ta en kvällsprommis också för han buffar på mig.... så natti natti

/Bröderna Fluffs Matte
Eva!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar